Management en strategie Study guides, Class notes & Summaries

Looking for the best study guides, study notes and summaries about Management en strategie? On this page you'll find 24 study documents about Management en strategie.

All 24 results

Sort by

SAMENVATTING: INTERNATIONALE MARKETING:DEEL 1: BESLISSING TOT INTERNATIONALISERING HOOFDSTUK 1: INTERNATIONALE MARKETING IN BEDRIJVEN
  • SAMENVATTING: INTERNATIONALE MARKETING:DEEL 1: BESLISSING TOT INTERNATIONALISERING HOOFDSTUK 1: INTERNATIONALE MARKETING IN BEDRIJVEN

  • Exam (elaborations) • 49 pages • 2023
  • SAMENVATTING: INTERNATIONALE MARKETING DEEL 1: BESLISSING TOT INTERNATIONALISERING HOOFDSTUK 1: INTERNATIONALE MARKETING IN BEDRIJVEN Fases in het internationale marketing proces: 1. Beslissing om een bedrijf te internationaliseren 2. Beslissing tot welke markten toe te treden 3. Strategieën voor markttoetreding 4. Het internationale marketingplan ontwerpen 5. Het plan implementeren en coördineren Doel = duurzaam concurrentievoordeel creëren op de internationale markt 1. Globaliseri...
    (0)
  • $15.49
  • + learn more
Marketing Management
  • Marketing Management

  • Exam (elaborations) • 82 pages • 2023
  • Marketing Management Marketing Management 2019-2020 Marketing Management 2019-2020 FLORIAN VLAEMMINCK 7 Hoofdstuk 1: Wat is marketing? Klantgericht: klant staat centraal Advertiser vs Consumer: • De marketeer kent zijn klant niet meer: o Verkeerde communicatie want nu wil men persoonlijk aangesproken worden o Nu gaat men dus veel meer klantgericht (vroeger productgericht) Marketing is: • Behoefte van klant bevredigen • Klanttevredenheid op een winstgevende manier o Waarde cr...
    (0)
  • $15.49
  • + learn more
blok 5 samenvatting ao hoofdstuk 1,2,3,4,6,7,8 en 9 de kern van de administratieve organisatie/Administratieve Organisatie samenvatting
  • blok 5 samenvatting ao hoofdstuk 1,2,3,4,6,7,8 en 9 de kern van de administratieve organisatie/Administratieve Organisatie samenvatting

  • Exam (elaborations) • 38 pages • 2023
  • blok 5 samenvatting ao hoofdstuk 1,2,3,4,6,7,8 en 9 de kern van de administratieve organisatie Administratieve Organisatie samenvatting. Hoofdstuk 1 Organisatie en informatie Organisatie Een organisatie is een samenwerkingsverband van mensen die met behulp van de inzet van middelen (input) een bepaalde prestatie leveren (output) om daarmee een doelstelling te bereiken. Eisen organisatie: - Bestaat uit minimaal twee mensen die samenwerken. - De organisatie heeft doelstellingen. (als gehe...
    (0)
  • $15.49
  • + learn more
Hoofdstuk 2: Introductie en trends in marketing
  • Hoofdstuk 2: Introductie en trends in marketing

  • Exam (elaborations) • 13 pages • 2023
  • Hoofdstuk 2: Introductie en trends in marketing Hoofdstuk 2: Introductie en trends in marketing Het moderne marketingconcept is het behalen van bedrijfsdoelstellingen door aan klantbehoeften te voldoen, beter dan de concurrentie. Er moet aan drie voorwaarden voldaan worden: - Klantgerichtheid - Geïntegreerde inspanning (verantwoordelijkheid medewerkers) - Bereiken van doelen Bij inward looking ligt de focus op de productie of het leveren van diensten. Bij outward looking wordt een strat...
    (0)
  • $12.99
  • + learn more
Samenvatting risicomanagement: Risicomanagement (Windesheim)
  • Samenvatting risicomanagement: Risicomanagement (Windesheim)

  • Exam (elaborations) • 27 pages • 2023
  • Samenvatting risicomanagement: Risicomanagement (Windesheim). Hoofdstuk 1: risico’s n risico management – introductie/ ontwikkeling 1.1 behoefte aan zekerheid: Abraham Maslow  vijf fundamentele typen van menselijke behoeften, wanneer basisbehoeften aan de onderkant van de hiërarchie niet zijn bevredigd, eisen die zijn aandacht op en laten de overige behoeften hem min of meer koud. Fysieke behoefte (eten,drinken, slapen)  veiligheid ( bescherming, economische zekerheid)  lie...
    (0)
  • $17.99
  • + learn more
Samenvatting risicomanagement: Risicomanagement
  • Samenvatting risicomanagement: Risicomanagement

  • Summary • 27 pages • 2023
  • Samenvatting risicomanagement: Risicomanagement. Globale begripsbepaling van risicomanagement: Risicomanagement is een vlag die verschillende lading dekt. Financieel: Analyse en de beheersing van financiële risico’s Industriële sector: alle maatregelen die zijn gericht op het borgen van de kwaliteit, continuïteit en veiligheid van processen en producten Accountancy: betrekking op het al dan niet voldoen aan voorschriften voor de bedrijfsvoering en verslaglegging. Projectmatig in bouw...
    (0)
  • $15.49
  • + learn more
Samenvatting Risicomanagement: Risicomanagement
  • Samenvatting Risicomanagement: Risicomanagement

  • Summary • 27 pages • 2023
  • Available in package deal
  • Samenvatting Risicomanagement: Risicomanagement. Introductie begrip risico: Wat is een risico? Risico is de mogelijkheid dat zich een gebeurtenis voordoet in een gegeven periode en situatie, die een negatief effect heeft, waarde creatie verhindert of bestaande waarden uitholt.  Het is een mogelijkheid  niet zeker  onzekerheid  Gevaar van schade of verlies. 1.3 Globale begripsbepaling van risicomanagement: Risicomanagement is een vlag die verschillende lading dekt. Financieel:...
    (0)
  • $14.49
  • + learn more
Samenvatting (boek en pp) Risicomanagement (Hogeschool)
  • Samenvatting (boek en pp) Risicomanagement (Hogeschool)

  • Summary • 16 pages • 2023
  • Available in package deal
  • Samenvatting (boek en pp) Risicomanagement (Hogeschool). Mocht een bedrijf al WEL op de hoogte zijn van de risico maar heeft hiervoor nog geen maatregelen genomen, noemt men dit bruto risico/ inherente risico, nadat er beheersmaatregelen (control measures) genomen zijn voor deze risico’s, blijven we over met netto risico (residual risk). Voorbeeld: Je weet dat het risico bestaat dat al je klanten naar de concurrent zullen gaan omdat jouw apparatuur veroudert is en dus de productie vertraag...
    (0)
  • $14.99
  • + learn more
SAMENVATTING STRATEGISCH MANAGEMENT.
  • SAMENVATTING STRATEGISCH MANAGEMENT.

  • Exam (elaborations) • 94 pages • 2021
  • SAMENVATTING STRATEGISCH MANAGEMENT. STRATEGY MEANS MAKING CLEAR-CUT CHOICES ABOUT HOW TO COMPETE.” - JACK WELCH, FORMER CEO GENERAL ELECRIC Doel van strategisch management:  Verklaren van performantie van organisaties o Waarom is ene bedrijf succesvoller dan andere in dezelfde omstandigheden? o Heeft te maken met onderliggende competenties en met concurrenten  Verklaren van voortdurende successen van organisaties o Bv Apple o Ligt vaak niet aan het product, maar aan onderliggend...
    (0)
  • $7.49
  • 1x sold
  • + learn more
Data Science 1 Inleiding Wouter Deketelaere Data Science 1 Inleiding Wouter Deketelaere
  • Data Science 1 Inleiding Wouter Deketelaere

  • Summary • 317 pages • 2022
  • Available in package deal
  • Data Science 1 Inleiding Wouter Deketelaere Data Science 1 Inleiding Wouter Deketelaere Kris Demuynck Herwig De Smet Roeland De Meester Maarten Heylen Quote van de week “All data has its beauty, but not everyone sees it” Damian Mingle Agenda • Waarom data Science? • Het vak Data Science • Situering • Klassiek (statistisch) onderzoek: onderzoeksfasen • Data Science - Aanpak • Software “Data Science - deel 1” Oe...
    (0)
  • $20.49
  • + learn more