Foretrækker du Stuvia på Dansk? Ændr til Dansk Blijf in Nederlands
VERKOPEN
Zoeken

Tips voor verkopers

Als Stuvia-verkoper run je een eigen ‘kenniswinkeltje’. Om je eerste bezoekers te trekken moet je daar waarschijnlijk wat promotie-activiteiten voor verrichten. Misschien heb je zelf al zat ideeën te zorgen dat studenten jouw documenten gaan downloaden. Desalniettemin is het altijd handig om wat tools achter de hand te hebben om jouw verkoopcijfers omhoog te krikken.
Deel in Facebook-groepen voor je studie
Verreweg de beste tip die we je kunnen geven is het het delen van je documenten, flashcards en bundels in Facebook-groepen voor je studie. Plaats een week voor het examen je samenvatting in de groep en de kans is groot dat de kassa gaat rinkelen.

Alexandra: "Ik maak ze samen met een meisje uit m'n klas. We krijgen elke week zo veel stof en het is haast onmogelijk om dat allemaal samen te vatten. We promoten onze samenvattingen dan weer in een Facebook-groep van onze opleiding en zo kopen ongeveer 200 mensen die."
Maak je advertentie zo compleet mogelijk (Google ♥)
Heel veel studenten komen via Google terecht bij Stuvia. Het is daarom ontzettend belangrijk om zoveel mogelijk informatie over je documenten, flashcards en bundels te geven. De titel van het boek, het ISBN nummer, de naam van de docent, de beschrijving van wat er in je studiemateriaal staat: het helpt je allemaal om je samenvatting een boost te geven in de zoekresultaten van Google.

Slimme verkopers kruipen zelfs in de huid van een mogelijke koper en bedenken wat voor zoekwoorden gebruikt gaan worden om je samenvatting te vinden. Als je deze woorden vervolgens in je beschrijving gebruikt, levert dit gegarandeerd meer verkopen op.
Houd Stuvia in je achterhoofd als je een samenvatting maakt
Vaak schrijf je een samenvatting voor jezelf toch net even iets slordiger dan wanneer je deze ook voor anderen zou schrijven. Om je samenvattingen ook optimaal ‘verkoopbaar’ te maken, is het raadzaam net wat meer tijd in orde en structuur te steken. Geef extra aandacht aan de dt-foutjes, houd een duidelijke indeling aan en zorg voor structuur.
Zorg voor een eerlijke advertentie
Als jij hoofdstuk 8 niet samen hebt gevat omdat je daar geen zin in had of Netflix je aandacht trok, is dat helemaal niet erg. Zo lang je het maar netjes vermeldt. Het valt je kopers direct op als je onzin verkondigt over je documenten, wat slechte reviews en dus een negatieve reputatie oplevert. En dit heeft natuurlijk weer een negatief effect op jouw verkopen. Kortom, wees volledig en correct, op deze manier geef jij potentiële kopers nog meer redenen om juist voor jouw documenten te kiezen.
Maak flashcards voor je samenvattingen
Een samenvatting lezen is één, maar de stof ook goed kunnen onthouden is twee. Om je samenvattingen te oefenen is het daarom slim om flashcards te maken. Flashcards zijn vraag- en antwoordkaartjes waarmee je de stof kunt oefenen. Wees creatief en bedenk goede vragen die iemand zo ook op het examen zou kunnen krijgen. De aanwezigheid van flashcards maakt je samenvatting nog aantrekkelijker voor potentiële kopers.
Bundel je studiemateriaal
Studenten zijn op zoek naar allesomvattende studiepakketten. Daarin zit jouw samenvatting, maar wellicht ook een aantal college-aantekeningen die je los geupload hebt. Of een set flashcards die alle dikgedrukte termen overhoort. De beste verkopers op Stuvia maken pakketjes van al hun studiemateriaal en verkopen deze als ‘bundels’. Dit doe je door documenten en flashcards in een losse bundel te combineren, voor één vaste prijs.
Speel met je prijs
Jouw samenvatting is vaak meer waard dan je denkt. Waar veel verkopers bescheiden beginnen met een prijs van rond de twee euro, leren onze statistieken dat kopers vaak bereid zijn meer te betalen. Door met de prijs te spelen, kun je het optimale punt tussen veel verkopen en een hoge winst per samenvatting ontdekken. Prijswijzigingen worden direct doorgevoerd en zijn ook in een handomdraai weer terug te draaien.
Vragen? Neem contact op!
Foretrækker du Stuvia på Dansk? Ændr til Dansk Blijf in Nederlands
Upload documenten, verzamel actiecodes en win een trip naar Amsterdam voor 2! Meer info